21 maja 2014 roku przedstawiciele przewoźnika oraz spółki NEWAG S.A. z Nowego Sącza podpisali umowę na dostawę 6 fabrycznie nowych trójczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych.
Nowe składy zostaną skierowane do obsługi linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna.
Koleje Dolnośląskie posiadają już 5 podobnych pociągów, jednak nowe składy będą od nich krótsze o jeden człon. Każdy zespół trakcyjny ma posiadać 165 miejsc siedzących, z indywidualnymi gniazdkami elektrycznymi. Impulsy będą wyposażone w szereg udogodnień dla podróżnych takich jak: nowoczesny system informacji pasażerskiej, Wi-Fi, klimatyzację, przewijak dla niemowląt i intercom. Każdy skład ma być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Maksymalna prędkość eksploatacyjna Impulsów to 160 km/h.
Według harmonogramu pociągi pojawią się na torach w grudniu. Plany przewoźnika zakładają obsługę nowymi składami 13 par połączeń dziennie.
Całkowita wartość projektu to przeszło 80 mln zł, z czego ponad 56 mln zł to wkład pochodzący ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013.
W najbliższym czasie możemy spodziewać się podpisania umowy na następnych 5, tym razem czteroczłonowych pociągów. Całą procedurę przetargową znacznie opóźniła Pesa Bydgoszcz, która dwukrotnie odwołała się od decyzji w sprawie wykluczenia jej z postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza przyznała jednak rację Kolejom Dolnośląskim, którym zezwolono na podpisanie umów ze spółką Newag.