W podpoznańskich Biskupicach, w fabryce firmy Modertrans, wciąż trwa produkcja dziesięciu tramwajów Moderus Beta MF24AC dla MPK Wrocław.
Będzie to póki co ostatnia transza tych pojazdów dostarczona miejskiemu przewoźnikowi - trzydzieści pozostałych pojazdów z tego zamówienia dotarło do MPK jeszcze w 2018 roku. Produkowane obecnie Moderusy otrzymają numery od #2931 do #2940.
Moderusy Beta MF24AC to jednoprzestrzenne tramwaje dostosowane do przewozu osób o ograniczonej mobilności. Są one wyposażone w klimatyzację, ładowarki USB do telefonów komórkowych, system zapachowy i kompletny system informacji pasażerskiej. Różnią się one od swojej starszej wersji MF19AC kilkoma szczegółami - inną sylwetką przodu i tyłu pojazdu, zakryciem wylotów wentylacyjnych na burtach tramwaju, innym pulpitem motorniczego, napędem (osprzęt Enika zamiast Medcom w MF19AC) i drobnymi detalami.
Sylwetka pudła tramwajów z tej rodziny jest zbliżona do wagonów 105N, zaprojektowanych na początku lat 70. XX wieku. Dodatkowo warto nadmienić, że już w 1995 roku na bazie dwóch wozów Konstal 105N w zakładach H. Cegielski w Poznaniu powstał jeden pojazd prototypowy typu 115N ze środkowym członem niskopodłogowym. Całościowy udział niskiej podłogi w Moderusie wynosi 27%, co może stanowić problem dla osób starszych. Liczba miejsc siedzących w członie z niską podłogą to cztery (z czego dwa to "flipy"). Niewątpliwą zaletą tych tramwajów jest bardzo dobrze działająca klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej.
Dostawy nowych Moderusów spowodują także wycofanie kolejnych, wyeksploatowanych "stopiątek" z floty przewoźnika. W najbliższym czasie z ulic znikną między innymi takie składy jak: #2372+2371, #2392+2391, #2398+2397, #2440+2439, #2496+2497, #2542+2543. Sukcesywne wycofywanie tych składów MPK planuje rozpocząć w lipcu. Przewoźnik wycenił jeden wagon 105Na na 15 tysięcy złotych.