Już od jakiegoś czasu obowiązuje ustalenie iż wozy awaryjne mają być składami, więc do tego kryterium nie stosują się 102jki.
Ostatnimi czasy tramwaje te nie miały zatrudnienia i były zbyteczne dlatego zostały skreślone ze stanu taboru wrocławskiego MPK. Choć nie chce się wierzyć bo to nastąpiło tak nagle, ale śmiało można powiedzieć, że TO JUŻ KONIEC 102jek WE WROCŁAWIU! Już nigdy nie będziemy mieli okazji zobaczyć ich na rezerwie, czy też na kursach liniowych.
Obecnie wszystkie trzy czynne i jeszcze tak niedawno kursujące po Wrocławiu 102jki stoją na zajezdni Borek na Krzykach. Kilka dni temu zostały z nich wymontowane kasowniki co wskazuje na to, iż MPK tym razem podjęło stanowczą decyzję o zakończeniu eksploatacji wagonów typu 102Na.
Zapewne wielu z was zadaje sobie pytanie co będzie z wagonami które pozostały na zajezdni. Otóż kultowa nauka jazdy (#2061) została przemianowana na wagon gospodarczy, a wozy o numerach bocznych #2059 oraz #2072 (WKS) nie widnieją na spisie taboru MPK, więc stanie się z nimi zapewne to samo co z #2001 i #2003, czyli kilka lat postoją bezużytecznie, a potem zostaną sprzedane na złom.
Można mieć mały cień nadziei na to, iż MPK pokusi się o zostawienie, któregoś z egzemplarzy na muzealny. Może np. być to #2059, który kilka miesięcy temu został odmalowany. W sumie to ta nadzieja jest bardzo mała bo wiele razy przekonaliśmy się co się robi z zabytkami we Wrocławiu - po prostu się je niszczy.
Można się pocieszać tym, że jedna 102jka pojeździ jeszcze długo na linii muzealnej. Jest to oczywiście słynny "Strachotek" (#2002), ale jednak różni się on wyglądem od wagonów 102Na.
Zapewne wielu osobom będzie brakowało charakterystycznego głosu silnika, niskich okien oraz małych przerw między miękkimi siedzeniami, ale to już definitywnie niespodziewany KONIEC!
Poniżej znajduje się galeria, w której znajdują się zdjęcia wykonane w dniu 18 V 2011r.
- Galeria