Protram, czyli firma zajmująca się remontem oraz produkcją tramwajów głównie we Wrocławiu wygrała przetarg na modernizację tramwajów Konstal 105Na dla Krakowa.
Pomimo, że specyfikacja to dokument, który zaleca się czytać przed snem, aby szybciej usnąć, tak ja postawiłem się tego podjąć i ciekawsze informacje Wam, drodzy czytelnicy, zaprezentować. Tramwaj 405-Kr, bo tak będzie brzmiała jego nazwa, ma być pojazdem szynowym wieloczłonowym, jednokierunkowym.
Jeśli chodzi o niską podłogę, to podobnie jak w naszych tramwajach 205WrAs ma stanowić 25% całej powierzchni pasażerskiej. Z tyłu ma być mały pulpit sterowniczy, który ułatwi manewrowanie pojazdem na przykład na zajezdni. Czym zatem będzie się różnił od naszego WrAs’a? Główną różnicą będzie to, że tramwaj będzie miał ponad 40m długości i będzie posiadał klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Nie będzie on podobnych do wrocławskich WrAs'ów.
Myślę, że to z grubsza tyle. Ciekawe, czy Protram podoła temu wyzwaniu i czy jego działalność rozszerzy się jeszcze bardziej?