Z pasją o komunikacji!

Pod takim hasłem PKP Intercity zorganizowało akcję promocyjną na dworcu głównym we Wrocławiu.

24 maja 2014 roku od 10.00 do 14.00 przy peronie drugim można było zobaczyć zwiastun zmian, jakie czekają podróżnych korzystających z usług państwowego przewoźnika na trasie do Trójmiasta.
Spółka zaprezentowała dwa wagony przedziałowe klasy pierwszej oraz wagon drugiej klasy przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Na czele składu znajdowała się specjalnie oklejona na tę okazję lokomotywa EP09-022, którą również można było zobaczyć od środka. Przez znaczną część czasu, co najmniej kilka osób czekało na możliwość wejścia do kabiny maszynisty. Ponadto na końcu składu znajdował się wagon konferencyjny jednak był on niedostępny dla zwiedzających. Osoby oglądające tabor, były pod sporym jego wrażeniem. Największy entuzjazm budziły bardzo przestronne przedziały klasy pierwszej z szerokimi fotelami.

Prezentacja była dobrze rozreklamowana. W hali głównej ustawiono scenę, na której prowadzący zachwalając nowy tabor, zapraszał słuchających na peron drugi. Ponadto pracownicy PKP Intercity oraz hostessy namawiali do oglądania wagonów rozdając ulotki. Dla najmłodszych przygotowano cukierki i balony.
Przypomnijmy, że do wakacji wszystkie składy relacji Wrocław – Poznań – Bydgoszcz -Gdynia mają być zestawione wyłącznie z nowego taboru. Do tej pory o nowej jakości usług mogli się przekonać wyłącznie pasażerowie TLK Mieszko, jednak wraz z dostarczaniem przez producenta kolejnych wagonów, formowane będą sukcesywnie kolejne składy. Nowy tabor przystosowany jest do prędkości 200 km/h, a w skład jego wyposażenia wchodzą między innymi: klimatyzacja, nowoczesne toalety, przewijaki dla niemowląt, wieszaki na rowery, elektroniczne wyświetlacze informujące o przebiegu trasy, indywidualne gniazdka elektryczne oraz oświetlenie, system informacyjny o zajętości poszczególnych miejsc. W każdym składzie znajdzie się wagon z platformami, korytarzem oraz przedziałem przystosowanymi do przewozu osób niepełnosprawnych.
Celem przewoźnika była nie tylko prezentacja nowych wagonów na trasę Wrocław-Gdynia, ale także zwrócenie uwagi na to, że do 2015 roku 70% taboru PKP Intercity będą stanowiły składy nowe bądź zmodernizowane. Spore zmiany zauważą na pewno także wrocławianie.

23 maja podpisano umowę na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych DART z bydgoską Pesą. Pociągi te mają zostać przydzielone również do obsługi trasy Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin. Ich prędkość maksymalna ma wynosić 160 km/h. Składy mają być bezprzedziałowe, klimatyzowane i przyjazne dla osób niepełnosprawnych. Co więcej każdy ma posiadać przedział barowy. Producent chwali się, że do ich produkcji mają zostać wykorzystane komponenty i podzespoły dostarczone przez ponad 350 krajowych producentów. Pociągi mają trafić do regularnej eksploatacji pod koniec 2015 roku.

Do obsługi trasy Szczecin – Poznań – Wrocław – Katowice – Kraków – Rzeszów – Przemyśl przewoźnik ma zamiar zmodernizować docelowo aż 218 wagonów. Wśród nich znajdą się zarówno wagony: pierwszej jak i drugiej klasy, przedziałowe i bezprzedziałowe, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, barowe, sypialne i kuszety. Wszystkie mają zostać dostosowane do prędkości 160 km/h.

No i w końcu składy Pendolino, które połączyć mają Wrocław z Warszawą, w czasie 3h 42 min. Przewoźnik zapewnia, że 20 siedmioczłonowych składów zespołowych stanowić będzie nową jakość na polskich torach. Termin dostarczenia pierwszych ośmiu pociągów nie został jednak dotrzymany przez producenta, który nie otrzymał od Urzędu Transportu Kolejowego dopuszczenia poruszania się Pendolino z prędkością 250 km/h. Intercity oficjalnie zapowiedziało naliczanie kar Alstomowi, jednak cały czas obie strony zakładają że projekt ruszy w grudniu zgodnie z planem.
Warto dodać, że wszystkie inwestycje PKP Intercity realizowane są przy wykorzystania środków z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

Pozostaje mieć tylko nadzieję, że PKP PLK równie sprawnie poradzi sobie z remontami infrastruktury i nowy tabor będzie miał okazję pokazać chociaż część swoich możliwości. Ważną kwestią w odzyskaniu podróżnych oprócz podnoszenia komfortu podróży jest również stworzenie atrakcyjnej siatki połączeń z okazyjnymi cenami biletów. Oby narodowy przewoźnik o tym nie zapomniał.

 

  • Galeria
  • dsc04850
  • dsc04851
  • dsc04852
  • dsc04853
  • dsc04854
  • dsc04855
  • dsc04856
  • dsc04857
  • dsc04858
  • dsc04859
  • dsc04860
  • dsc04861
  • dsc04862
Raport specjalny: Zmiany w komunikacji miejskiej
  • Remont nawierzchni na rondzie Reagana

    W sobotę 4 czerwca 2022 r. rozpocznie się remont nawierzchni na rondzie Reagana przy peronie 1 i 2. W związku z tym swoje trasy zmienią linie tramwajowe 1, 2, 10, 33 i 70 oraz autobusowe C, D, 111,...


  • Zamknięcie mostu Piaskowego i otwarcie Pomorskiej

    Od dnia 28 maja 2022 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmian tras linii tramwajowych i autobusowych. Szczegóły znajdują się poniżej.


  • Zmiany tras linii 8, 9, 11, 17 i 23

    W związku z planowanym przeprowadzeniem prac związanych z wymianą szyn w torowisku przy moście Piaskowym, tylko w dniach 28-29 maja 2022 roku (sobota-niedziela) planowane jest wprowadzenie zmiany...


Raport specjalny: #TORYwolucja

Odkryj nas na nowo! (ZDJĘCIA)