Trwa wielka modernizacja wrocławskiego węzła kolejowego związana z modernizacją trasy do Poznania.
Podróżnym już od dawna dokuczają utrudnienia związane z przeciągającymi się remontami. Znacznemu wydłużeniu uległ czas przejazdu pociągów przez miasto, skrócono relacje niektórych połączeń. I to niestety nie koniec utrudnień, do których niebawem dołączą kolejne. Na pocieszenie - widać już efekty prowadzonych robót.
Już wiosną pociągi jadące z Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Jaworzyny Śląskiej nie dotrą do dworca głównego. Ich końcową stacją będzie właśnie budowany przystanek Wrocław FAT. Stacja jest budowana pod ulicą Klecińską. Prace budowlane są już na bardzo zaawansowanym etapie. Gotowe są platformy peronowe, robotnicy kończą budowę głównego dojścia na stację (od ul. Petuniowej).
Do zamontowanie zostało także ogrodzenie. Początkowo zakładano, że FAT będzie jedynie przystankiem tymczasowym. Obecnie rozpatrywany jest pomysł, by stację zachować również po zakończeniu remontu torów na Grabiszynie.
Kolejnym od podstaw budowanym przystankiem jest stacja Wrocław Osobowice Cmentarz. Pierwotnie przystanek miał być gotowy na Wszystkich Świętych, jednak w związku z opóźnieniami w realizacji inwestycji pierwsze pociągi zatrzymają się na niej pod koniec roku. Tutaj także wykonano już zasadniczą większość robót. Perony są gotowe, zamontowane jest także oświetlenie. Brakuje jeszcze wiat oraz systemu informacji pasażerskiej. Ukończono również tunel w nasypie kolejowym, który będzie służy do przemieszczania się między peronami. Robotnicy nie ukończyli nadal dojścia do stacji. Według projektu wysoko znajdujące się platformy peronowe mają być dostępne dla rowerzystów i osób niepełnosprawnych.
W ramach modernizacji trasy Wrocław-Poznań kolejarze remontują także stacje Mikołajów oraz Popowice wraz z przyległymi do nich wiaduktami nad ulicami Legnicką i Długą. Na Mikołajowie prace są zdecydowanie najbardziej uciążliwe dla podróżnych, których na tej stacji nie brakuje. Pozostawiono w użytkowaniu jedynie jeden tor, zaś dla podróżnych dostępna jest jedynie połowa platformy peronowej. Prace toczą się powoli ale widać już kolejną część drugiego peronu. Zamontowane jest oświetlenie, robotnicy szykują się do układanie torów między peronami. Na zaawansowanym etapie jest także modernizacja wiaduktu nad ulicą Legnicką.
Na czas remontu stację Popowice zamknięto dla podróżnych, rozebrano większość infrastruktury pozostawiając w eksploatacji jeden tor. To miejsce gdzie remont rozpoczął się najpóźniej, zaś roboty toczą się dość szybko. Widać już podbudowę peronu, wymieniono już większość torowiska i zamontowano nową sieć trakcyjną. Gotowy jest także most na Odrze, którego część oczekuje jeszcze na położenie torowiska. Prace są zaawansowane również przy budowie wiaduktu nad ul. Długą. Pod konstrukcją widać już miejsce zarezerwowane pod planowany tramwaj.
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć przedstawiających obecny stan robót na wrocławskich stacjach kolejowych!
- Galeria
-> Budowa stacji Wrocław FAT
-> Budowa stacji Wrocław Osobowice Cmentarz
-> Modernizacja stacji Wrocław Mikołajów
-> Modernizacja stacji Wrocław Popowice