Dzisiaj wycofano po 19 latach eksploatacji ostatni autobus Volvo 7000A posiadany przez MPK Wrocław.
Autobusy te były we Wrocławiu nieodłącznym elementem komunikacji zbiorowej przez prawie 20 lat. Pierwszym egzemplarzem serii 7000A był testowy autobus o numerze #8046, który wówczas rywalizował z Jelczem M181M i MANem NG313 o zakup kolejnych 69 autobusów przegubowych przez MPK. Dzięki wygraniu testów przez Volvo, w latach 2001 - 2002 do Wrocławia dotarły egzemplarze o numerach #8047 - #8090. Następcą modelu 7000A stał się model 7700A, który jeszcze możemy spotkać - choć w nielicznych ilościach, na ulicach Wrocławia.
Autobusy te przez wiele lat stanowiły symbol wejścia wrocławskiej komunikacji autobusowej w XXI wiek - erę niskiej podłogi, bo to właśnie Volvo 7000A były pierwszymi w pełni niskopodłogowymi autobusami dostarczonymi seryjnie do Wrocławia. W początkowym okresie eksploatacji także były chwalone za cichą pracę silnika i wygodę podróżowania. Niestety przez lata ich stan techniczny ciągle się pogarszał, a autobusy te już pod koniec eksploatacji w większości reprezentowały stan śmierci technicznej. Pierwsze wozy tej serii wycofano z eksploatacji w 2018 roku, zaś kolejną dużą partię kasacji przeprowadzono rok później. Do 2020 roku ostały się w MPK dwa wozy tej serii - #8047 i #8056, przywrócone do eksploatacji z powodu braków taborowych w roku 2019. 7 grudnia 2020 roku, w poniedziałek, Volvo 7000A o numerze #8047 wykonało swój ostatni zjazd do zajezdni z linii 121, kończąc tym samym definitywnie historię modelu 7000A we Wrocławiu. Niestety żaden egzemplarz nie został zachowany jako pojazd historyczny, co w przypadku tak istotnego dla historii wrocławskiej komunikacji miejskiej jest dużą stratą. Autobus #8047 opuścił dziś Wrocław, kierując się w stronę złomowiska w Suradowie.
Zobacz także ARTYKUŁ o Volvo 7000A w sekcji Tabor
oraz FILM przedstawiający ostatnie kursy Volvo 7000A w 2019 roku.