Od 1 września do końca grudnia MPK będzie testować na regularnych liniach pasażerskich nowoczesny, niskopodłogowy, pięcioczłonowy tramwaj Moderus Gamma LF01AC. Jest to prototypowa sztuka tramwajów z tej rodziny.
Testowany egzemplarz został wyprodukowany w 2016 roku. Wygląda bardzo nowocześnie i jest wyposażony w szereg innowacyjnych rozwiązań, takich jak interkom do kontaktu z motorniczym, ergonomicznie zaprojektowana przestrzeń pasażerska, wielofunkcyjny pulpit motorniczego czy podświetlane krawędzie drzwi. Jest także w całości niskopodłogowy i klimatyzowany.
Tramwaje Moderus Gamma jeżdżą już w Poznaniu, jednak tamtejsza wersja odbiega od testowanego we Wrocławiu prototypu. Wersja która pojedzie po wrocławskich torach układem członów i drzwi jest zbliżona do Skody 16T czy Solarisa Tramino S105p, zaś poznańska posiada trzy człony i skrętne wózki, takie jakie są zastosowane w np. tramwaju Pesa Twist znanym z wrocławskich torowisk. Rozwiązanie to ogranicza zużywanie się torowisk na rozjazdach. Gamma trafiła do zajezdni I przy ul. Ślężnej. Podczas testów będzie można ją spotkać na różnych liniach. Z racji jej podobieństwa konstrukcji i rozmiarów do wrocławskich tramwajów Skody, możemy wytypować że Gamma powinna się pojawić na liniach 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 17, 20, 23, 33.
W tym roku MPK planuje także ogłosić przetarg na 39 w pełni niskopodłogowych tramwajów, dedykowanych nowobudowanym trasom na Popowice i Nowy Dwór. Warto też wspomnieć, że ostatnie testy tramwajów przez MPK miały miejsce dopiero w 2001 roku. Wówczas na wrocławskie tory wyjechały Alstom NGT8D z Magdeburga i Bombardier NF6D z Krakowa.